Show simple item record

dc.contributor.advisorDoseth, Mariann
dc.contributor.authorLyngstad, Ingrid
dc.date.accessioned2024-12-16T12:33:59Z
dc.date.available2024-12-16T12:33:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3169790
dc.description.abstractI denne studien har jeg undersøkt spesialpedagogens erfaringer med tidlig innsats for barn som viser eksternaliserende atferd i barnehagen, og hvordan spesialpedagogen forstår eksternaliserende atferd. Gjennom problemstillinga rettes fokuset mot spesialpedagogen i barnehagen og spesialpedagogens erfaringer i møte med barn som viser eksernaliserende atferd i barnehagen. For å besvare problemstillinga, bygger studien på en kvalitativ tilnærming. Datamaterialet er samlet inn gjennom semi strukturerte intervju med tre spesialpedagoger som jobber i tre ulike barnehager. Funnene som kommer frem i denne studien viser blant annet hvordan spesialpedagogens syn på barn påvirker hvordan barn og deres atferds utrykk møtes i barnehagen. Sentrale funn som drøftes er blant annet syn på barn og barns motstand, inkludering i lys av tidlig innsats og spesialpedagogens erfaring med foreldresamarbeid når atferden utfordrer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTidlig innsats for barn som viser eksternaliserende atferd i barnehagenen_US
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie av hvordan tre spesialpedagoger jobber med tidlig innsats for barn som viser eksternaliserende atferd i barnehagenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderIngrid Lyngstaden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal