Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDoseth, Mariann
dc.contributor.authorLyngstad, Ingrid
dc.date.accessioned2024-12-16T12:33:59Z
dc.date.available2024-12-16T12:33:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3169790
dc.description.abstractI denne studien har jeg undersøkt spesialpedagogens erfaringer med tidlig innsats for barn som viser eksternaliserende atferd i barnehagen, og hvordan spesialpedagogen forstår eksternaliserende atferd. Gjennom problemstillinga rettes fokuset mot spesialpedagogen i barnehagen og spesialpedagogens erfaringer i møte med barn som viser eksernaliserende atferd i barnehagen. For å besvare problemstillinga, bygger studien på en kvalitativ tilnærming. Datamaterialet er samlet inn gjennom semi strukturerte intervju med tre spesialpedagoger som jobber i tre ulike barnehager. Funnene som kommer frem i denne studien viser blant annet hvordan spesialpedagogens syn på barn påvirker hvordan barn og deres atferds utrykk møtes i barnehagen. Sentrale funn som drøftes er blant annet syn på barn og barns motstand, inkludering i lys av tidlig innsats og spesialpedagogens erfaring med foreldresamarbeid når atferden utfordrer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTidlig innsats for barn som viser eksternaliserende atferd i barnehagenen_US
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie av hvordan tre spesialpedagoger jobber med tidlig innsats for barn som viser eksternaliserende atferd i barnehagenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderIngrid Lyngstaden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal