Show simple item record

dc.contributor.advisorChahboun, Sobh
dc.contributor.authorVold, Agnes
dc.date.accessioned2024-12-16T12:18:18Z
dc.date.available2024-12-16T12:18:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3169784
dc.description.abstractMed utgangspunkt i den økende oppmerksomheten rundt ASF og behovet for å forbedre støtten til barn med denne diagnosen, søker denne studien å undersøke hvordan spesialpedagoger kan fremme sosial deltakelse for barn med autismespekterforstyrrelse i barnehagen. Gjennom bruk av intervjuer og observasjon som metode, ønsker jeg å bidra til økt kunnskap innenfor spesialpedagogikk og ASF. Dette har ført til formuleringen av følgende problemstilling og forskningsspørsmål: Hva påvirker spesialpedagogens arbeid med sosialdeltakelse av barn med autismespekterforstyrrelse i barnehagen, og hvilke muligheter og utfordringer gir dette? I tillegg til problemstillingen er det formulert forskningsspørsmål som skal belyse ulike aspekter ved spesialpedagogens rolle i å støtte sosial deltakelse blant barn med autismespekterforstyrrelser i barnehagen. 1. Hvordan påvirker spesialpedagogens kompetanse og erfaringer samspillet med barn med ASF og deres evne til å delta i sosial deltakelse i barnehagemiljøet? 2. Hvordan kan barnets egenskaper bidra til å forme spesialpedagogens for støtte barn med ASF i sosial deltakelse? 3. Hvordan kan kulturelle og institusjonelle strukturer i barnehagen bidra til å forme spesialpedagogens praksis i å støtte barn med ASF i sosial deltakelse?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ støtte sosial deltakelse for barn med autismespekterforstyrrelse i barnehagen: Spesialpedagogens muligheter og utfordringeren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAgnes Volden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal