Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrendhaugen, Sivert Husemoen
dc.date.accessioned2024-08-04T09:55:08Z
dc.date.available2024-08-04T09:55:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3144313
dc.description.abstractGjennom min bacheloroppgave skal jeg presentere et tema som har gjort meg både nysgjerrig og gitt meg nye tanker, og skapt et mangfold av refleksjoner. Mat og måltidsaktiviteter er et tema jeg anser som viktig i min kommende barnehagelærerprofesjon, og som har fanget min oppmerksomhet fra første stund. Jeg opplever at ved å skape gode vaner for barn i tidlig alder kan det legge et grunnlag for hvilket forhold de har til mat videre i livet. Dette er derfor noe som skaper interesse hos meg. Rammeplanen for barnehagen påpeker at barn har rett til å medvirke ut ifra deres modenhet og alder (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 27). Jeg anser medvirkning og nevnte førstehåndserfaringer som en sentral læringsarena for barn, og dette er noe jeg ønsker å ivareta. Måltidsaktiviteter er en god arena for både medvirkning og førstehånderfaringer, og det finnes mange måter å gjennomføre det på. Med bakgrunn i mine praksiserfaringer og at jeg har satt meg inn i relevant teori og styringsdokumenter, har jeg valgt å ta for meg følgende problemstilling: Hvordan ivaretar barnehagen barns medvirkning i mat og måltidsaktiviteter?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMat og måltidsaktiviteteren_US
dc.title.alternativeBarns medvirkning i mat og måltidsaktiviteter i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSivert Husemoen Brendhaugenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal