dc.contributor.author | Wågan, Hanna Sagnes | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T11:24:49Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T11:24:49Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3096994 | |
dc.description.abstract | Oppstart i barnehagen er ofte den første store overgangen i barns liv, fra å være hjemme med foresatte til å begynne i barnehagen med ukjente. I rammeplanen står det at «Når barnet begynner i barnehagen, skal personalet sørge for tett oppfølgning den første tiden slik at barnet kan oppleve tilhørighet og trygghet til å leke, utforske og lære» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.33).
I lys av tilvenningsperioden er det flere perspektiver å belyse arbeidet fra. Er det lengden på tilvenningsperioden som er avgjørende for god kvalitet? Jeg ønsker å forstå mer og løfte fram barnets perspektiv og har derfor formulert min problemstilling på følgelig måte: På hvilke måter ivaretar barnehagelæreren de yngste barnas behov for trygg tilknytning under tilvenningsperioden? Jeg kom opp med denne problemstillingen fordi jeg funderte på teoretisk forankring om barnet er i stand til å bli trygt tilknyttet etter 3-dager. Derfor valgte jeg å skrive og lære mer om tilknytning. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Livsmestring hos de yngste – Tilvenning i barnehagen | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | ©2023 Wågan, H.S. | en_US |
dc.source.pagenumber | 36. | en_US |