Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFodstad, Cecilie Dyrkorn
dc.contributor.advisorVik, Nassira Essahli
dc.contributor.authorTorgersen, Michael Stephen Zuniga
dc.date.accessioned2021-11-22T12:50:55Z
dc.date.available2021-11-22T12:50:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2830720
dc.description.abstractBarn som sliter med språket, kan slite i sosiale sammenhenger fordi språkvanskene frarøver dem mulighetene til å utrykke seg verbalt. Barnehagen er en viktig arena for språkutvikling, og dermed er det viktig å sørge for at alle barn får de beste forutsetningene for å tilegne seg det norske språket (Lindquist, 2018, s. 16). Barnehageansatte som vektlegger litterasitet vil kunne gi barna tilgang til et utvidet ordforråd og et mer avanser språk som barn ikke får gjennom den daglige talen (Fodstad, Tre litterære sjangre. Hvordan styrker poetiske tekster, eventyr og bildebøker barns språk? , 2018, s. 99), og derfor vil jeg i denne bacheloroppgaven komme frem til flere ulike faktorer på hvorfor litterasitet burde fremheves og brukes som et språklig verktøy. Hvorfor er litterasitet viktig, hva kan det tilføre barns språk, hva er viktig å tenke på, hva gir den gylne samtalen? Disse spørsmålene bidro til å danne min problemstilling: «På hvilke måter kan barns tidlige litterasitet bidra til deres språktilegnelse?».en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSpråkutvikling gjennom litterasiteten_US
dc.title.alternativePå hvilken måte kan barns tidlige litterasitet bidra til deres språktilegnelse?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMichael Stephen Zuniga Torgersenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal