Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThun, Therese Øverby
dc.date.accessioned2021-11-22T12:28:19Z
dc.date.available2021-11-22T12:28:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2830714
dc.description.abstractSelv om Rammeplanen nevner grensesetting og det å bli kjent med egen kropp, blir ikke barns seksualitet, seksuell lek, seksuell identitet og utforskning nevnt. Selv om det er og alltid har vært veldig omdiskutert i samfunnet og er et tema som det skapes større bevissthet rundt. På bakgrunn av dette, egne erfaringer og spesielt temaukene i tredje studieår ved DMMH, gikk det nærmest opp et lys for meg at jeg ville skrive om barns seksualitet. Når jeg tenker tilbake på min egen barndom og skoleløp, så har det vært lite fokus rundt seksuell helse. Jeg kan ikke huske noen konkrete hendelser hvor en barnehageansatt eller en lærer har snakket med meg om verken grensetting, berøring, nytelse eller nysgjerrighet rundt egen kropp. I denne forskningsoppgaven har målet mitt vært å tilegne med informasjon og kunnskap fra yrkesaktive pedagoger, og finne ut hvordan de jobber med barns seksualitet og utforskning i barnehagen. På bakgrunn av dette ønsker jeg å belyse viktigheten av åpenhet og kunnskap om tema, gjennom å etablere gode rutiner og rammeverk for arbeid med tema i barnehagen. Dette resulterer dermed i følgende problemstilling: Hvordan arbeider pedagogen i møte med barns seksuelle utforskning i barnehagen?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePedagogen og barns seksualiteten_US
dc.title.alternativeHvordan arbeider pedagogen i møte med barns seksuelle utforskning i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderTherese Øverby Thunen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal