Show simple item record

dc.contributor.authorHaugen, Katrine
dc.date.accessioned2021-10-25T08:16:50Z
dc.date.available2021-10-25T08:16:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2825194
dc.description.abstractSpråkmiljøet i dagens barnehager blir mer og mer preget av mangfold. Fordypningen jeg går heter «mangfoldig språkmiljø i barnehagen», og ut ifra denne har jeg fått en utdypet forståelse for hva begrepet mangfoldig innebærer. Det handler ikke bare om kulturelt mangfold og barn med norsk som andrespråk. Dette begrepet tar også for seg hvor variert og sammensatt hvert enkelt barn kan være, med sine egne behov og forutsetninger. Sett i barnehagesammenheng så gjenspeiler dette uendeligheten av forskjeller som eksisterer mellom både store og små. Hvert enkelt barn er unikt og varierende i sine uttrykksformer og i sitt språk. På bakgrunn av dette har jeg kommet frem til denne problemstillingen: Hvordan kan barnehagelæreren forebygge sosiale vansker hos barn med «spesifikke» språkvansker gjennom et godt språkmiljø?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVerdien av et godt språkmiljø i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvordan kan barnehagelæreren forebygge sosiale vansker hos barn med «spesifikke» språkvansker gjennom et godt språkmiljø?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderKatrine Haugenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal