dc.contributor.author | Arneson, Vilde | |
dc.date.accessioned | 2021-10-15T09:15:56Z | |
dc.date.available | 2021-10-15T09:15:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2823244 | |
dc.description.abstract | I barnehagehverdagen er dagene ofte travle med mange barn og kanskje for få ansatte. Det kan dermed oppleves utfordrende å se hvert enkelt barn, spesielt dersom de ikke har utviklet et verbalspråk de kan gjøre seg forstått med. Det er barnehagelærerens ansvar å sørge for at også de yngste får et tilbud preget av god kvalitet der de opplever å bli sett, hørt og tatt på alvor. Dette kan føre til utfordringer i kvalitetsarbeidet til barnehagen for de yngste (Greve, 2014, s. 125). I og med at de yngste barna er ekstra sårbare for å bli oversett og overhørt i en travel barnehagehverdag, vil jeg argumentere for at et slikt arbeid der man jevnlig legger til rette for smågrupper, vil være desto viktigere. Det er nettopp i denne aldersgruppen der barnas behov for trygghet er som størst. Problemstillingen som blir belyst i denne oppgaven er derfor:
«Hvordan kan personalet i barnehagen ved bruk av voksenstyrte aktiviteter i smågrupper bidra til å gi toddlere en opplevelse av mestring og samspill?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | De yngste barnas mestring og samspill | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan personalet i barnehagen ved bruk av voksenstyrte aktiviteter i smågrupper bidra til å gi toddlere en opplevelse av mestring og samspill? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |