Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGundersen, Håkon Sand
dc.date.accessioned2021-09-13T09:33:28Z
dc.date.available2021-09-13T09:33:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2775398
dc.description.abstractProblemstillingen er utarbeidet på bakgrunn av opplevelser i praksis. Jeg har i løpet av praksisperiodene fortalt mange spontane fortellinger i barnehagen. Det har startet med at jeg har fortalt en spontan fortelling ved en matsituasjon eller ute på tur, og det har utviklet seg til å bli en daglig affære. Jeg har i etterkant av fortellinger, opplevd at flere barn på eget initiativ har begynt å dikte historier. Da har de hatt lyst til å fortelle disse historiene sammen, eller bare til meg. Jeg har også observert i lek at de samme elementene som er brukt i min fortelling, har dukket opp i leken til barna. Derfor lyder problemstilling : “Hvordan kan historiefortelling og spontane historier være med å øke kreativitet og skaperglede hos barn?” Jeg lurer på om det å ha fokus på, og fortelle historier til og med barna, kan ha en effekt på barnas kreativitet og egen skaperglede. Jeg vil utforske hvordan barnehagen, og da spesifikt pedagogiske ledere, tenker i forhold til dette. Hvordan beriker muntlige fortellinger barns fantasi og kreativitet, og hvilke utfordringer medfører dette arbeidet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMuntlig fortelling og formidling i barnehagen “en_US
dc.title.alternative“Hvordan kan historiefortelling og spontane historier være med å øke kreativitet og skaperglede hos barn?”en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal