dc.contributor.advisor | Heldal, Marit | |
dc.contributor.advisor | Lundheim, Rolv | |
dc.contributor.author | Sandvik, Nicklas Todal | |
dc.coverage.spatial | Trondheim, Norge | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-11-09T08:39:21Z | |
dc.date.available | 2020-11-09T08:39:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2686863 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen er som følger; «Hva opplever Natur og friluftslivstudenter ved DMMH som viktig for pedagogisk arbeid med barn i naturen?». Den har som hensikt å belyse de tanker som disse studentene har om naturen, og videre hvordan det påvirker det pedagogiske arbeidet. Grunnen til at jeg landet på denne problemstillingen var at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å snakke med utvekslingsstudenter ved DMMH, om hvilket forhold de hadde til det å gå på tur. Jeg hadde innsett at vi i Norge har et unikt syn på dette, og det er en stor del av vår kultur. Ved å utforske dette perspektivet håpet jeg å få et bedre innblikk i hva som egentlig ligger bak denne tradisjonen. På grunn av omstendighetene denne våren ble dette problematisk, men jeg valgte likevel å rette fokuset litt mot hvilket forhold studenter ved DMMH hadde til dette, og dermed endte jeg opp på denne problemstillingen. For å belyse denne problemstillingen følte jeg derfor også det var hensiktsmessig å ta utgangspunkt i teori om naturen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Natur- og friluftslivsstudenters syn på natur: hva mener Natur- og friluftslivsstudenter ved DMMH er viktig for pedagogisk arbeid i natur | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Nicklas Todal Sandvik | en_US |
dc.source.pagenumber | 27 | en_US |
dc.description.localcode | BNBAC3900 | en_US |