Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBergsland, Mirjam Dahl
dc.contributor.advisorTorgersen, Jan Ketil
dc.contributor.authorForsland, Kine Amalie
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-11-06T09:23:10Z
dc.date.available2020-11-06T09:23:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2686677
dc.description.abstractMusikk kan være et felles språk, og både barna og vi voksne trenger ikke store forutsetninger for å oppleve et fellesskap når det drives med musikk. «Opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid. I barnehagen skal barna få estetiske erfaringer med kunst og kultur i ulike former og organisert på måter som gir barna anledning til utforsking, fordypning og progresjon» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50). Det er derfor barnehagelærerens ansvar å legge til rette for barnas kunstfaglige opplevelser, og kreative utforskning og læring, på en slik måte at barnehagen blir en kulturarena hvor barna får erfare undring, glede og mestring i et sosialt og kulturelt felleskap. Da jeg begynte prosessen med denne oppgaven kjente jeg på et behov for å få mer kunnskap om hvordan musikken kan bidra til et godt samspill blant de yngste barna. Gjennom mine tidligere erfaringer og opplevelser har jeg blitt mer interessert i, og motivert av å se hvordan disse små kan komme mer sammen når det drives med musiske aktiviteter. Jeg tror at mange barn har behov for å få muligheten til å uttrykke seg musisk, og bli møtt av anerkjennende voksne. I dag er jeg snart ferdig utdannet barnehagelærer, og kan være med på å bidra til at musikk får sin plass i barnehagen. Jeg håper at oppgaven min kan bidra til at jeg blir mer bevisst på musikkens betydning, og hvordan jeg kan bruke musikken i møte med barn når jeg selv går ut i jobb. Temaet «musikk med de yngste barna» er et enormt tema, og det er mange ulike retninger man kan velge og gå. På bakgrunn av mine tidligere erfaringer og opplevelser med musikk, hadde jeg et ønske om å se på hvordan man kan jobbe med musikk med de yngste barna for å styrke et godt samspill. Problemstillingen endte derfor slik: Hvordan kan barnehagen styrke det sosiale samspillet mellom de yngste barna ved hjelp av musikk?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleDe yngste barnas samspill gjennom musikk: hvordan kan barnehagen styrke det sosiale samspillet mellom de yngste barna ved hjelp av musikk?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderKine Amalie Forslanden_US
dc.source.pagenumber38en_US
dc.description.localcodeBKBAC3900en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal