Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstern, Tone Pernille
dc.contributor.authorHovik, Lise
dc.date.accessioned2020-10-09T11:01:33Z
dc.date.available2020-10-09T11:01:33Z
dc.date.created2017-11-28T14:01:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationØstern, T. P., Hovik, L. (2017). Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Body. Journal for Research in Arts and Sports Education , 1 (5), 43-58.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2681987
dc.description.abstractBaby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape forestillingen; en kreativ leder/koreograf/regissør (forfatter 1, Tone), en danser/koreograf (Live), en musiker/komponist (Luis) og en dramaturg (forfatter 2, Lise). I prosessen jobbet vi aktivt med å la med stå sentralt: å gjøre noe med materialer, å skape med hverandre, å velge virkemidler med de bevegelser som oppstår, å la både mennesker og materialer ha agens i prosessen. Kunnskapsbidraget med artikkelen er å forsøke å forstå med som en metodologisk agent. Både i den kunstneriske forskningsprosessen og i denne artikkelen er følgende forskningsspørsmål veiledende: Hvordan fungerer «med» som metodologisk agent i forskende og skapende prosesser i Baby Body? Nøkkelord: Kunstnerisk forskning; koreografi; dramaturgi; intra-aksjon; diffraktiv analyseen_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://doi.org/10.23865/jased.v1.906
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectArtistic researchen_US
dc.subjectchoreographyen_US
dc.subjectdramaturgyen_US
dc.subjectintra-actionen_US
dc.subjectdiffractive analysisen_US
dc.titleMed-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Bodyen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000en_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Film- og teatervitenskap: 170::Teatervitenskap: 172en_US
dc.source.pagenumber43-58.en_US
dc.source.volume1en_US
dc.source.journalJournal for Research in Arts and Sports Educationen_US
dc.source.issue5en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23865/jased.v1.906
dc.identifier.cristin1519622
cristin.unitcode253,0,0,0
cristin.unitnameDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal