Show simple item record

dc.contributor.authorNilsen, Malin Arnesen
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-09-16T07:32:35Z
dc.date.available2020-09-16T07:32:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2677961
dc.description.abstractI denne oppgaven skal jeg undersøke forskningsfeltet som omhandler barns jevnalderrelasjoner- og interaksjoner i institusjoner for tidlig barndom på kryss av majoritets og minoritetsverdener. Dette gjøres på bakgrunn av erfaringer gjort i utenlandspraksis i Botswana og innsikt i teori og forskning som ikke nødvendigvis er gjeldene på samme måte i minoritetsverdener. I tillegg skal jeg redegjøre for hvorfor det kan være hensiktsmessig for pedagoger og lærere å ha innsikt i dette teoretiske feltet, ulike kulturer og kontekster når man skal planlegge og utøve pedagogisk praksis i møte med et stadig mer globalisert og flerkulturelt samfunn. I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å gjennomføre en observasjonsstudie i en barnehage i Norge for å undersøke hvordan jevnalderrelasjonene utfoldet seg i en norsk kontekst. Men på grunn av Covid-19 viruset ble det nødvendig å endre metoden for innhenting av datamateriale da barnehager og samfunnet ellers ble stengt for en periode.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleBarns jevnalderrelasjon i et krysskulturelt perspektiv: På hvilken måte kan forskning gjort i andre kontekster gi økt innsikt i barnehagelærerens arbeid med krysskulturelle barn?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber29en_US
dc.description.localcodeBHFOR3920en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal