Show simple item record

dc.contributor.authorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.authorMørland, Bodil
dc.contributor.editorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.editorMørland, Bodil
dc.date.accessioned2018-04-11T10:34:54Z
dc.date.available2018-04-11T10:34:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788205495968
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493607
dc.description.abstractI en tid der betydningen av livslang læring og best mulig start i livet for alle barn løftes fram i offentlige føringer, i forskning og i pedagogiske debatter, ønsker vi å belyse forskjellige innfallsvinkler til å forstå tidlig innsats med vekt på tidlig barndom. Barnehagen er en arena der barn og familier møtes med sine forskjellige forutsetninger og kulturelle bakgrunn, interesser og livsutfordringer. Her møtes også fagpersoner med variert faglig kompetanse og tradisjoner. Med utgangspunkt i dette pedagogiske og spesialpedagogiske landskapet ligger det offentliges ansvar for tidlig innsats forstått som blant annet forebygging, inkludering, spesialpedagogisk hjelp, kvalitet og etisk skjønnsutøvelse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal Akademisknb_NO
dc.relation.ispartofTidlig innsats i tidlig barndomnb_NO
dc.titleTidlig innsats i tidlig barndom : innledningnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber11-19nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record