dc.contributor.author | Reinertsen, Anne Beate | |
dc.contributor.author | Rossholt, Nina | |
dc.date.accessioned | 2018-03-09T10:23:03Z | |
dc.date.available | 2018-03-09T10:23:03Z | |
dc.date.created | 2016-11-09T17:32:01Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Reinertsen, A. & Rossholt, N. (2016). Po/etisk pedagogisk ledelse for kvalitet gjennom skriving mot immanente vurderingspraksiser og tvilens og kroppens vitenskap og metoder. Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM). 7(2), 74-84. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1892-042X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2489740 | |
dc.description.abstract | Artikkelen handler om po/etisk pedagogisk ledelse og kvalitet i et posthumant perspektiv. Den handler om kroppslig kunnskap og viten. Ledelse mellom og omvendt. Sentralt står et ønske om å utvide vår forståelse av kritikk, øke dybden i — og styrking av våre analytiske blikk. Det innebærer en bevegelse fra hermeneutikk til immanente teorier for ledelse og kvalitetsvurdering. Det er en vitenskapeliggjøring og diffraksjon av pedagogikken hvor naturvitenskapelige, human, — og samfunnsvitenskapelige aspekter sidestilles i prosess ontologisk samtidighet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.uri | https://journals.hioa.no/index.php/rerm/article/view/1843/1658 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Ledelse | nb_NO |
dc.subject | Barnehage | nb_NO |
dc.subject | Posthumanisme | nb_NO |
dc.subject | Profesjonsutøvere | nb_NO |
dc.title | Po/etisk pedagogisk ledelse for kvalitet gjennom skriving mot immanente vurderingspraksiser og tvilens og kroppens vitenskap og metoder | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 74-84 | nb_NO |
dc.source.volume | 7 | nb_NO |
dc.source.journal | Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM) | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.7577/rerm.1843 | |
dc.identifier.cristin | 1398887 | |
cristin.unitcode | 253,0,0,0 | |
cristin.unitname | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |