• Tidlig innsats i tidlig barndom : innledning 

      Lyngseth, Else Johansen; Mørland, Bodil (Chapter, 2017)
      I en tid der betydningen av livslang læring og best mulig start i livet for alle barn løftes fram i offentlige føringer, i forskning og i pedagogiske debatter, ønsker vi å belyse forskjellige innfallsvinkler til å forstå ...
    • Towards Just Dance Research. An uMunthu Participatory and Performative Inquiry Into Malawian–Norwegian Entanglements. 

      Hovde, Sunniva Skjøstad; Smzy Maulidi, Asante; Østern, Tone Pernille (Chapter, 2021)
      ABSTRACT In this methodologically oriented chapter, the three co-researchers, who are part of the Malawian-Norwegian entanglements, ask themselves this question: How can we approach a Malawian-Norwegian dance education ...
    • Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger 

      Bandlien, Bjørn-Terje; Olaussen, Ingvild Olsen; Letnes, Mari-Ann; Angelo, Elin (MusPed:Research;, Chapter, 2021)
      Velkommen til antologien Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger. Denne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker ulike aspekter ved samarbeid i og mellom grunnskole, kulturskole og ulike ...
    • Vilkår for måltidssamværet i barnehagen 

      Glaser, Vibeke (Chapter, 2017)
      Mange av våre samværsformer, derav måltidet, forblir ureflekterte praksiser om man ikke stopper opp og stiller spørsmål ved eksisterende praksis. I første del av artikkelen vil jeg med utgangspunkt i Elias' teori om utvikling ...
    • Å synge eller ikke synge. Om hva som skal til for at barnehagelærere og andre ansatte i barnehagen vil synge 

      Bæverfjord, Hanne; Sæther, Morten (MusPed:Research;6, Chapter; Peer reviewed, 2023)
      Through many years as music teachers at ECEC education we have experienced that students and ECEC institution staff feel uncomfortable singing when fellow students are listening. In this research project we have examined ...