• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på tittel 
  •   Hjem
  • Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Mastergradoppgaver (Master's theses)
  • Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på tittel
  •   Hjem
  • Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Mastergradoppgaver (Master's theses)
  • Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 20-39 av 42

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Kjente støtten din fra venstre i dag 

      Forr, Audun (Master thesis, 2018)
      Styrerrollen i et oppvekstsenter – møtet mellom enhetsleder og styrer – et øyeblikks/potensialitets/bilde av en (barnehage)ledelse i bevegelse
    • Konstruksjoner av barn med rett til spesialpedagogisk hjelp 

      Strømsnes, Matea Rødli (Master thesis, 2019)
      Denne oppgaven tar for seg hvordan barn konstrueres i individuelle opplæringsplaner (IOP), og hvilke diskurser som kommer til uttrykk i disse spesialpedagogiske dokumentene. Vi er i liten grad bevisste på hvordan ...
    • Lar du deg styre eller blir du styrt? En undersøkelse av styreres strategivalg i møtet med eksterne styringsforsøk 

      Dale, Anniken (Master thesis, 2018)
      Problemstilling: En undersøkelse av styreres strategivalg i møtet med eksterne interessenters styringsforsøk. Metode: For å belyse problemstillingen til denne masteroppgaven er det valgt en kvalitativ tilnærming. ...
    • Ledelse av kvalitetsarbeid i barnehagen: en diskursanalytisk studie av politiske føringer for kvaliteten i den norske barnehagen 

      Bones, Vegar (Master thesis, 2020)
      Målet med denne masteroppgaven har vært å se hvordan føringer fra et politisk dokument er med å påvirke kvalitetsdiskursen og skape implikasjoner for ledelse av barnehagen. For å belyse problemstillingen har jeg benyttet ...
    • Ledelse er svaret, men hva er problemet? En diskursanalyse av meldinger til Stortinget i perioden 2006-2019 

      Janninger, Linda Therese Ingeborg (Master thesis, 2020)
      Det ser ut til å være en sammenheng mellom den utdanningspolitikk som blir presentert i meldinger til Stortinget og den forståelse og kunnskap forskningen produserer om barnehageledelse, for eksempel gjennom at forskningen ...
    • Ledelse for læring i FUS barnehagene. Distribuert ledelsespraksis og FUS barnehagen som lærende organisasjon 

      Westerhus, Mari (Master thesis, 2018)
      Offentlige styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen (2017) og Kompetanse for fremtidens barnehage, revidert strategi for kompetanse og rekruttering 2018-2022 (2017) gir sterke signal om at barnehagene må utvikles ...
    • Ledelsens materialitet i øyeblikkets stillhet 

      Bjordal, Janikke Mari (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven har fokusert på ledelse. Et forsøk på utvidelse av ledelsesbegrepet og ulike perspektiver på ledelse med utgangspunkt i Bolman og Deal (Bolman og Deal 2014). Oppgaven har en posthuman vitenskapsteoretisk ...
    • Ledelsesbegrep i bevegelse. Ledelse for kunnskapsprosesser i overgangen mellom barnehage og skole, sett gjennom Teknoplay workshop 

      Bredesen, Anita (Master thesis, 2019)
      Deleuze og Guattari (2016) sin uttalelse ‘All we know are assemblages’ er ofte sitert i posthumanistiske sammenhenger som er aktuelle utgangspunkt i min forskning i denne oppgaven. I samsvar med Deleuze og Guattaris ...
    • Leire som levende materiale i barnehagen Hvordan kan embodied art som kunstnerisk metode gi barnehagelæreren kroppsbaserte, estetiske erfaringer som bidrar til å påvirke barns møter med leire? 

      Reienes, Anne-Brit Soma (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan embodied art som kunstnerisk metode gi barnehagelæreren kroppsbaserte, estetiske erfaringer som bidrar til å påvirke barns møter med leire?
    • Læringskulturer i kontinuerlig fornyelse: Utviklingsarbeid i læringsintensive barnehager. 

      Nilssen, Erlend (Master thesis, 2019)
      Dette er et masterprosjekt i barnehageledelse og problemstillingen er: Hva gjør styrere for å drive utviklings- og læringsprosesser og hvordan preger dette arbeidet organisasjonskulturen i barnehagen? Å lede utviklings- ...
    • Mange biter-hele barnet. Tilrettelegging for estetisk tilnærming til læring hos skolestartere. 

      Rotli, Ingrid Torgersen (Master thesis, 2020)
      This master's thesis in children's culture and art pedagogy is a qualitative examination of the aesthetic approach to learning in primary and lower secondary schools. In this master's thesis, the aesthetic approach to ...
    • Meiningsskaping i leik: Eit sosialsemiotisk og multimodalt perspektiv på barn si meiningsskaping av materiell i leik 

      Eidsvik, Anniken (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Korleis skaper barn meining av materiell når dei leikar
    • Mobbeåtferd i barnehagen: Ein kvalitativ studie av mobbeåtferd, PPT sitt systemretta arbeid og mobbeførebyggande arbeid i barnehagen. 

      Sætreås, Anne Petrine (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Kva tankar og erfaringar har tilsette i PPT rundt mobbeåtferd i barnehagen, og korleis kan PPT arbeide systemretta for å forebygge mobbing i barnehagen?
    • Motivasjon og samskapt læring gjennom matnyttighet. En studie om styrerrollen i barnehagebasert kompetanseutvikling 

      Kriens, Hilde (Master thesis, 2018)
      Å gjøre prosjektet matnyttig ser ut til å være den viktigste redskapen for styrere for å motivere sine ansatte til læring gjennom barnehagebasert kompetanseutvikling (BKU). Styrerne ser det som en av sine viktigste oppgaver ...
    • Muligheter og begrensninger: Ledelse av barnehagebasert kompetanseutvikling og hvordan skape mer varige endringer 

      Gunnarson, Hilde (Master thesis, 2020)
      "Alle skal med!" kan se ut til å være et gjennomgående argument for å utvikle lærende organisasjoner (Senge, 1991; Wadel, 1997; Fullan, 2014; Ødegård, Nordahl og Røys, 2017; Roland og Ertesvåg, 2018; Gotvassli, 2019). Med ...
    • PÅ SPILL! Fra interaktiv til intra-aktiv dramaturgi i scenekunst med barn 

      Gjerstadberget, Guro Erika Trøseid (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven er en a/r/tografisk og intra-aktiv undersøkelse av performance og fysisk improvisasjon som kunstnerisk uttrykksform med barnehagebarn. Oppgaven er basert på PÅ SPILL!, mitt eget kunstneriske ...
    • Profesjonsforståelser i instrumentalundervisningen i kulturskolen - et bidrag til refleksjon i musikkpedagogisk utdanning 

      Ryen, Marte Kristine Lyster (Master thesis, 2019)
      Tema for denne masteroppgaven er profesjonsforståelser i Instrumentalundervisningen i kulturskolen. Profesjon omhandler yrkesutøvere som har særegen kunnskap innen for sitt område. Musikkpedagogen som profesjon kan man ha ...
    • Strategisk ledelse av barnehagen i starten av den fjerde industrielle revolusjon 

      Hansen, Øystein Brynhildsvoll (Master thesis, 2018)
      Denne avhandlingen tar for seg barnehagelederen og den fjerde industrielle revolusjon. Gjennom å intervjue barnehageledere, i Trondheim kommune, om deres tanker og arbeidsmetoder i et fremtids- og digitalt perspektiv, har ...
    • Styreres arbeid med barnehagebasert kompetanseutvikling: En kvalitativ undersøkelse om hvordan ulike barnehagestyrere arbeider med kompetansestrategien 'Kompetanse for fremtidens barnehager, revidert strategi for kompetanse og rekruttering 2018-22' med fokus på barnehagebasert kompetanseutvikling 

      Jakobsen, Michael (Master thesis, 2020)
      Bakgrunn og hensikt: Temaet for oppgaven er kompetanseutvikling, der barnehagestyrerne er gitt et særlig ansvar for å lede endring- og utviklingsprosesser i barnehagen. I barnehagesektoren er barnehagebasert kompetanseutvikling ...
    • Tettere på: en undersøkelse av ungdommers estetiske erfaringer med dans gjennom Den kulturelle skolesekken 

      Tørring, Kine Kvarme (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan erfarer ungdom i videregående skole forestillingen "Make me dance" gjennom den kulturelle skolesekken ?

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit