• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Mastergradoppgaver (Master's theses) by Title 
  •   Home
  • Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Mastergradoppgaver (Master's theses)
  • Browsing Mastergradoppgaver (Master's theses) by Title
  •   Home
  • Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Mastergradoppgaver (Master's theses)
  • Browsing Mastergradoppgaver (Master's theses) by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Mastergradoppgaver (Master's theses) by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 42

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Å gjøre strategi: En case-studie av en barnehageleders arbeid med strategi i praksis 

      Iversen, Wencke Helgesdotter (Master thesis, 2018)
      Prosjektets problemstilling er; Hvordan gjør en barnehageleder strategi? Lederrollen i barnehagen har vært i endring de siste tiårene og det er et økt behov for utadrettet ledelse og strategisk ledelse. Barnehagelederen ...
    • Barn som viktige aktører for utviklingen av normalitetsforståelse i barnehagen: En kvalitatitv studie av hvordan fire barn med rett til spesialpedagogisk hjelp synliggjør sine perspektiver i møte med normalitetsgrenser i barnehagens hverdagsliv 

      Paulsen, Therese (Master thesis, 2020)
      I denne studien har jeg undersøkt hvordan barn med rett til spesialpedagogisk hjelp og tilrettelegging synliggjør sine perspektiver i møte med barnehagens normalitetsgrenser. Tema for oppgaven er aktuell og viktig sett mot ...
    • Barnehageledelse i møte med tilkallingshjelp: en undersøkelse om hva ledelsen gjør av forberedelese, mottakelse og oppfølging av tilkallingshjelp fra bemanningbyrå og tilkallingshjelpens opplevelse av dette. 

      Schiøtz, Lene Høiberg (Master thesis, 2020)
      Hensikten med denne masteroppgaven er å belyse hvordan barnehagens ledelse arbeider med forberedelse, mottakelse og oppfølging av tilkallingshjelp fra bemanningsbyrå. Oppgaven inneholder perspektiver fra en enhetsleder, ...
    • Barns medvirkning i pedagogisk-psykologisk tjenestes sakkyndighetsarbeid. En kvalitativ studie av tre PP-rådgiveres forståelse av barns medvirkning i sakkyndighetsarbeid 

      Sørelv, Karete (Master thesis, 2019)
      I denne studien har jeg sett nærmere på tre pedagogisk-psykologiske rådgiveres forståelse av barns medvirkning i sakkyndighetsarbeidet med utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan forstår PP-rådgivere barns medvirkning i ...
    • Barns meningsskaping i fellesskap: et sosialsemiotisk og multimodalt blikk på barns meningsskaping rundt et tilgjengelig materiell 

      Espvik-Torp, Monica (Master thesis, 2019)
      I denne oppgaven har jeg sett på hvordan barn skaper mening i fellesskap ved bruk av semiotiske ressurser rundt et tilgjengelig materielle. Søkelyset rettes mot ett-toåringers meningsskaping i barnehagen. Det teoretiske ...
    • Demokrati i barnehagen: å lage spor i snøen er å være på sporet til samspill. En fenomenologisk hermeneutisk studie fra utelivet i en småbarnsavdeling 

      Aasen, Edith (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan samspill i vinter- og naturmiljø fremme demokrati for de minste i barnehagen.
    • Den ambulerende spesialpedagogen i barnehagen 

      Haugnes, Maria Myhr (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan erfarer ambulerende spesialpedagoger sin arbeidssituasjon i barnehagen og hvilke dilemma i spesialpedagogisk praksis kan disse erfaringene synliggjøre?
    • Den komplekse lederrollen i barnehagen. Hvordan kommuniserer og møter pedagogiske ledere medarbeidere som opplever utfordringer i jobbhverdagen? 

      Lie, Elin Furuset (Master thesis, 2020)
      Dette er en masteroppgave i barnehageledelse, hvor problemstillingen er: Hvordan kommuniserer og møter pedagogiske ledere medarbeidere som opplever utfordringer i jobbhverdagen? Forskningens fokus var å se på ledelsesutfordringer ...
    • Den pedagogiske lederen i samarbeidet om ledelse: en kvalitativ studie om hvordan pedagogiske ledere operasjonaliserer egen rolle og ansvar i samarbeidet om ledelse av barnehagen 

      Joa, Cecilie (Master thesis, 2018)
      Fra innledningskapitlet: I barnehagens ledelsesstruktur utgjør de pedagogiske lederne, styreren og avdelingsleder eller fagleder barnehagens lederteam som samarbeider om ledelse av barnehagen. Samarbeidet om ledelsesprosesser ...
    • Digital musicking: Musikalske møter mellom loop station og barn i eit post-humanistisk perspektiv 

      Sæterdal, Iselin Dagsdotter (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Kva kan oppstå av musicking i musikalske møter mellom barn og loop station gjennom performative prosesser, sett i eit post-humanistisk perspektiv?
    • Eiers styringsressurser som rammebetingelse for styrers ledelse i barnehagen 

      Holst, Vera (Master thesis, 2019)
    • Eventyrlig formidling -Rom for fantasi og lek 

      Woldstad, caroline Kvalvik (Master thesis, 2019)
      Barnehagens rom og det fysiske miljøet kan ha påvirkning på oss mennesker som oppholder oss der daglig. Det kommer stadig ny forskning som belyser viktigheten av miljøet og materialer rundt oss. Med en kunstpedagogisk ...
    • Foreldre i sårbare situasjoner - betydningen av ansattes anerkjennelse i møte med familier på et familiesenter 

      Arum, Andrea (Master thesis, 2019)
      Bakgrunn: For barn som er utsatt for risiko og for å sikre tidlig intervensjon, blir barn og deres foreldre henvist til familiesenter for utredning av foreldrenes omsorgskapasitet, der endringsarbeid inngår. Hensikt: ...
    • Fysisk miljø i barnehagen: en undersøkelse av barnehagelæreres uttalelse om fysisk miljø og dets betydninger for barns lek 

      Knutsen, Kristin Vikan (Master thesis, 2019)
    • Hva kan utdanning for bærekraftig utvikling være? En kvalitativ og komparativ studie av hva et økt krav om å fremme bærekraftig utvikling kan innebære for pedagogenes praksis i barnehagens uterom 

      Nordnes, Hege (Master thesis, 2019)
      I takt med et økt fokus på miljøproblematikk og klimakrise, har bærekraftig utvikling blitt løftet fram som et viktig og overordnet tema gjennom FNs bærekraftmål og den reviderte utgaven av rammeplanen for barnehagen som ...
    • Hvilke tanker og opplevelser har barne - og ungdomsarbeidere om ledelse?. «Ikke på topp, men sånn litt under og kan være på topp når jeg vil» 

      Vangstad, Anita Ramdahl (Master thesis, 2018)
      Det finnes begrenset forskning i barnehagen om barne - og ungdomsarbeider og deres rolle som den ledede. Kravene til kvalitet i barnehagen er blitt skjerpet særlig gjennom revidert Rammeplan for barnehagens innhold og ...
    • Hvordan oppleves det å jobbe som spesialpedagog ansatt i barnehagen uten kun å være knyttet direkte til enkeltvedtak ? 

      Baardsgard, Eirik (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan oppleves det å jobbe som spesialpedagog ansatt i barnehagen uten kun å være knyttet direkte til enkeltvedtak?
    • Hvordan påvirker styring av barnehagesektoren styrers ledelse i barnehagen? En undersøkelse om styrers erfaringer med og opplevelser av styring av barnehagesektoren og hvordan det kan påvirke styrers ledelse i barnehagen 

      Garseth, Sissel Oliv (Master thesis, 2018)
      Tittel: Hvordan påvirker styring av barnehagesektoren styrers ledelse i barnehagen? Oppgavens tema: En undersøkelse om styrers erfaringer med og opplevelse av styring av barnehagesektoren og hvordan det påvirker styrers ...
    • Høytfungerende barn med autismespekterforstyrrelse og inkluderende opplæring: Barnets demokratiske medborgerskap 

      Lefstad, Kristine Tyldum (Master thesis, 2020)
      Temaet for denne studien er høytfungerende barn med autismespekterforstyrrelse og inkluderende opplæring. Inkluderende opplæring har mangfold som utgangspunkt da den skal medvirke til alle barns mulighet til demokratisk ...
    • Kjente støtten din fra venstre i dag 

      Forr, Audun (Master thesis, 2018)
      Styrerrollen i et oppvekstsenter – møtet mellom enhetsleder og styrer – et øyeblikks/potensialitets/bilde av en (barnehage)ledelse i bevegelse

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit