• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Mastergradoppgaver (Master's theses)
  • Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Mastergradoppgaver (Master's theses)
  • Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Mastergradoppgaver (Master's theses) på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 42

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Hvilke tanker og opplevelser har barne - og ungdomsarbeidere om ledelse?. «Ikke på topp, men sånn litt under og kan være på topp når jeg vil» 

      Vangstad, Anita Ramdahl (Master thesis, 2018)
      Det finnes begrenset forskning i barnehagen om barne - og ungdomsarbeider og deres rolle som den ledede. Kravene til kvalitet i barnehagen er blitt skjerpet særlig gjennom revidert Rammeplan for barnehagens innhold og ...
    • Ledelse for læring i FUS barnehagene. Distribuert ledelsespraksis og FUS barnehagen som lærende organisasjon 

      Westerhus, Mari (Master thesis, 2018)
      Offentlige styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen (2017) og Kompetanse for fremtidens barnehage, revidert strategi for kompetanse og rekruttering 2018-2022 (2017) gir sterke signal om at barnehagene må utvikles ...
    • Motivasjon og samskapt læring gjennom matnyttighet. En studie om styrerrollen i barnehagebasert kompetanseutvikling 

      Kriens, Hilde (Master thesis, 2018)
      Å gjøre prosjektet matnyttig ser ut til å være den viktigste redskapen for styrere for å motivere sine ansatte til læring gjennom barnehagebasert kompetanseutvikling (BKU). Styrerne ser det som en av sine viktigste oppgaver ...
    • Kjente støtten din fra venstre i dag 

      Forr, Audun (Master thesis, 2018)
      Styrerrollen i et oppvekstsenter – møtet mellom enhetsleder og styrer – et øyeblikks/potensialitets/bilde av en (barnehage)ledelse i bevegelse
    • Lar du deg styre eller blir du styrt? En undersøkelse av styreres strategivalg i møtet med eksterne styringsforsøk 

      Dale, Anniken (Master thesis, 2018)
      Problemstilling: En undersøkelse av styreres strategivalg i møtet med eksterne interessenters styringsforsøk. Metode: For å belyse problemstillingen til denne masteroppgaven er det valgt en kvalitativ tilnærming. ...
    • Å gjøre strategi: En case-studie av en barnehageleders arbeid med strategi i praksis 

      Iversen, Wencke Helgesdotter (Master thesis, 2018)
      Prosjektets problemstilling er; Hvordan gjør en barnehageleder strategi? Lederrollen i barnehagen har vært i endring de siste tiårene og det er et økt behov for utadrettet ledelse og strategisk ledelse. Barnehagelederen ...
    • Hvordan påvirker styring av barnehagesektoren styrers ledelse i barnehagen? En undersøkelse om styrers erfaringer med og opplevelser av styring av barnehagesektoren og hvordan det kan påvirke styrers ledelse i barnehagen 

      Garseth, Sissel Oliv (Master thesis, 2018)
      Tittel: Hvordan påvirker styring av barnehagesektoren styrers ledelse i barnehagen? Oppgavens tema: En undersøkelse om styrers erfaringer med og opplevelse av styring av barnehagesektoren og hvordan det påvirker styrers ...
    • Strategisk ledelse av barnehagen i starten av den fjerde industrielle revolusjon 

      Hansen, Øystein Brynhildsvoll (Master thesis, 2018)
      Denne avhandlingen tar for seg barnehagelederen og den fjerde industrielle revolusjon. Gjennom å intervjue barnehageledere, i Trondheim kommune, om deres tanker og arbeidsmetoder i et fremtids- og digitalt perspektiv, har ...
    • Ledelsens materialitet i øyeblikkets stillhet 

      Bjordal, Janikke Mari (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven har fokusert på ledelse. Et forsøk på utvidelse av ledelsesbegrepet og ulike perspektiver på ledelse med utgangspunkt i Bolman og Deal (Bolman og Deal 2014). Oppgaven har en posthuman vitenskapsteoretisk ...
    • Den pedagogiske lederen i samarbeidet om ledelse: en kvalitativ studie om hvordan pedagogiske ledere operasjonaliserer egen rolle og ansvar i samarbeidet om ledelse av barnehagen 

      Joa, Cecilie (Master thesis, 2018)
      Fra innledningskapitlet: I barnehagens ledelsesstruktur utgjør de pedagogiske lederne, styreren og avdelingsleder eller fagleder barnehagens lederteam som samarbeider om ledelse av barnehagen. Samarbeidet om ledelsesprosesser ...
    • Profesjonsforståelser i instrumentalundervisningen i kulturskolen - et bidrag til refleksjon i musikkpedagogisk utdanning 

      Ryen, Marte Kristine Lyster (Master thesis, 2019)
      Tema for denne masteroppgaven er profesjonsforståelser i Instrumentalundervisningen i kulturskolen. Profesjon omhandler yrkesutøvere som har særegen kunnskap innen for sitt område. Musikkpedagogen som profesjon kan man ha ...
    • Eventyrlig formidling -Rom for fantasi og lek 

      Woldstad, caroline Kvalvik (Master thesis, 2019)
      Barnehagens rom og det fysiske miljøet kan ha påvirkning på oss mennesker som oppholder oss der daglig. Det kommer stadig ny forskning som belyser viktigheten av miljøet og materialer rundt oss. Med en kunstpedagogisk ...
    • Læringskulturer i kontinuerlig fornyelse: Utviklingsarbeid i læringsintensive barnehager. 

      Nilssen, Erlend (Master thesis, 2019)
      Dette er et masterprosjekt i barnehageledelse og problemstillingen er: Hva gjør styrere for å drive utviklings- og læringsprosesser og hvordan preger dette arbeidet organisasjonskulturen i barnehagen? Å lede utviklings- ...
    • Foreldre i sårbare situasjoner - betydningen av ansattes anerkjennelse i møte med familier på et familiesenter 

      Arum, Andrea (Master thesis, 2019)
      Bakgrunn: For barn som er utsatt for risiko og for å sikre tidlig intervensjon, blir barn og deres foreldre henvist til familiesenter for utredning av foreldrenes omsorgskapasitet, der endringsarbeid inngår. Hensikt: ...
    • Vinterlig trivsel: Om betydningen om fysisk miljø og materialitet for 2-3 åringers subjektive trivsel 

      Murud-Riser, Tormod (Master thesis, 2019)
      Denne kvalitative studien undersøker hvilken betydning fysisk miljø og materialitet kan ha for 2-3 åringers subjektive trivsel i utetiden om vinteren i en midtnorsk barnehage. For å komme så nært barnas egne opplevelser ...
    • Barns medvirkning i pedagogisk-psykologisk tjenestes sakkyndighetsarbeid. En kvalitativ studie av tre PP-rådgiveres forståelse av barns medvirkning i sakkyndighetsarbeid 

      Sørelv, Karete (Master thesis, 2019)
      I denne studien har jeg sett nærmere på tre pedagogisk-psykologiske rådgiveres forståelse av barns medvirkning i sakkyndighetsarbeidet med utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan forstår PP-rådgivere barns medvirkning i ...
    • Hva kan utdanning for bærekraftig utvikling være? En kvalitativ og komparativ studie av hva et økt krav om å fremme bærekraftig utvikling kan innebære for pedagogenes praksis i barnehagens uterom 

      Nordnes, Hege (Master thesis, 2019)
      I takt med et økt fokus på miljøproblematikk og klimakrise, har bærekraftig utvikling blitt løftet fram som et viktig og overordnet tema gjennom FNs bærekraftmål og den reviderte utgaven av rammeplanen for barnehagen som ...
    • Fysisk miljø i barnehagen: en undersøkelse av barnehagelæreres uttalelse om fysisk miljø og dets betydninger for barns lek 

      Knutsen, Kristin Vikan (Master thesis, 2019)
    • Digital musicking: Musikalske møter mellom loop station og barn i eit post-humanistisk perspektiv 

      Sæterdal, Iselin Dagsdotter (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Kva kan oppstå av musicking i musikalske møter mellom barn og loop station gjennom performative prosesser, sett i eit post-humanistisk perspektiv?
    • Tettere på: en undersøkelse av ungdommers estetiske erfaringer med dans gjennom Den kulturelle skolesekken 

      Tørring, Kine Kvarme (Master thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan erfarer ungdom i videregående skole forestillingen "Make me dance" gjennom den kulturelle skolesekken ?

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit