Blar i DMMH Brage på utgivelsesdato
Viser treff 61-80 av 1141
-
Den flerkulturelle barnehagen: Definisjoner, oppfatninger og praksis
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan påvirker personalets oppfatning av og holdning til den flerkulturelle barnehagen det konkrete arbeidet med kulturelt og språklig mangfold i barnehagen? -
Hvilke forventinger møter førskolelærere som har gått fordypning natur- og nærmiljø?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke forventinger møter førskolelærere som har gått fordypning natur- og nærmiljø? -
Små barns kroppslighet
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan små barns kroppslighet bli ivaretatt og utfordret på en småbarnsbase? -
«Vi har hele dagen på oss»
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan det kompetente barnet uttrykke og oppleve mestring? -
Samlingsstundens posisjon i en flerkulturell barnegruppe
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan samlingsstund være til inspirasjon for lek blant toddlere i en flerkulturell barnegruppe? -
Barns medvirkning i dramapedagogisk arbeid
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legge til rette for at barns uttrykk både verbalt og kroppslig ivaretas i dramapedagogisk arbeid med barnehagebarn? -
Barnehagens pedagogiske lederes oppfattelse av risikofylt lek
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilken forståelse har pedagogiske ledere av risikofylt lek, og hvordan forholder de seg til risikofylt lek i barnehagen? -
Nyutdannet leder
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan sosialiseres nyutdannede førskolelærere inn i rollen som pedagogisk leder i barnehagen? -
Musikk i flerkulturelle perspektiver
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan musikk bidra til et inkluderende fellesskap i barnehagens kulturelle mangfold? -
De stille barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan dramapedagogisk kunnskap bidra til å hjelpe de så kalte «stille barn» i barnehagen, til å bli mer synlige? -
De minste barna med spesielle behov
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan de minste barna med spesielle behov sees og møtes i barnehagens toddlerkultur? -
Hvordan kan man legge til rette for romslige interaksjonsmønstre mellom voksne og barn under prosjektarbeid i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan man legge til rette for romslige interaksjonsmønstre mellom voksne og barn under prosjektarbeid i barnehagen? -
De minste barnas estetiske uttrykk & opplevelser i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet møte de minste barnas estetiske uttrykk og opplevelser i formelle og uformelle aktiviteter? -
Lytteevne og motorisk utvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Har motorisk usikre barn dårligere lytteevne enn motorisk sikre barn? -
Toddlerens digitale verden
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan toddleren konstruere kunnskap og ferdigheter ved bruk av digitale verktøy? -
Løft med hodet! Forebygging av muskel- og skjelettplager i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke tiltak kan en styrer sette inn for å forebygge muskel- og skjelettplager hos de ansatte? -
Pedagogisk deltakelse i boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet i barnehagen legge til rette for boltrelek og lekeslåssing i innerommet i barnehagen? -
Likestilling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagene med likestilling i av barna? Og hvordan har kompetanseutvikling bidratt til å heve kvaliteten med tanke på likestilling i barnehagen? -
Gitar som medium for barns estetiske uttrykk
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan gitaren være et medium for barns estetiske uttrykk? -
«Risiko for hva? For at de skal få noen skrubbsår, brekke et bein eller få hjernerystelse?»
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke holdninger har personalet til risikofylt lek i barnehagen?