• Muligheter i garderoben 

      Lindh, Karin Susanne (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan blir den pedagogiske virksomhet påvirket av garderobens fysiske utforminger og materialer?
    • Muligheter og begrensninger: Ledelse av barnehagebasert kompetanseutvikling og hvordan skape mer varige endringer 

      Gunnarson, Hilde (Master thesis, 2020)
      "Alle skal med!" kan se ut til å være et gjennomgående argument for å utvikle lærende organisasjoner (Senge, 1991; Wadel, 1997; Fullan, 2014; Ødegård, Nordahl og Røys, 2017; Roland og Ertesvåg, 2018; Gotvassli, 2019). Med ...
    • Multimodal meningsskaping i matematikk 

      Dalen, Bjørg-Iren (Master thesis, 2023)
      Bakgrunn for valg av tematikk i masteroppgaven er interesse og fasinasjon av dynamikken som oppstår i estetiske læringsprosesser. Hovedvekten er på meningsskaping, og det som undersøkes er det tverrfaglige møte mellom kunst ...
    • Muntlig fortelling og formidling i barnehagen “ 

      Gundersen, Håkon Sand (Bachelor thesis, 2021)
      Problemstillingen er utarbeidet på bakgrunn av opplevelser i praksis. Jeg har i løpet av praksisperiodene fortalt mange spontane fortellinger i barnehagen. Det har startet med at jeg har fortalt en spontan fortelling ved ...
    • Music in informal and formal learning situations in ECEC 

      Sæther, Morten (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      The aim of this article is, through theory, research and practical experiences, to discuss how informal teaching and learning situations exemplified by activities including music plays a part in Early Childhood Education ...
    • «Musicking» i spesialpedagogisk arbeid i barnehagen 

      Lauvås, Ingvild Furnes (Master thesis, 2023)
      Temaet i denne studien er «’musicking’ i spesialpedagogisk arbeid i barnehagen», med formål å kaste ljos over dei ulike mogelegheitene som ligg i å gjere musikk i møte med born med særskilde behov. Gjennom Small (1998) ...
    • Musikk & språkutvikling 

      Blækkan, Maren (Bachelor thesis, 2022)
      Temaet i oppgaven er basert på mine erfaringer med nettopp sang og musikk fra både jobb og praksis. I tredje og siste praksisperiode hadde jeg et endrings – og utviklingsarbeid med fokus på hvordan musikk kan fremme et ...
    • Musikk for og med barn med særskilte behov 

      Kleiven, Pernille (Bachelor thesis, 2021)
      Bakgrunnen for at jeg endte opp med valgt tema, «musikk for og med barn med særskiltebehov», er fordi jeg selv har hatt erfaring med dette i flere praksisperioder, samt på privaten. Praksisfortellingen ovenfor har også ...
    • Musikk i barnehagen – fra rytmeegg til Spotify: Har det skjedd en endring? 

      Hansen, Sandra Kristin (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan bruken av strømmetjenester påvirke arbeidet med musikk i barnehagen?
    • Musikk i barnehagen: En kvalitativ undersøkelse om barnehageansattes musikksyn 

      Aalberg, Eive Angelo (Bachelor thesis, 2023)
      Hensikten med denne bacheloroppgaven er å utvikle mer innsikt i hvordan barnehageansatte ser på musikkarbeid i barnehagen. Musikkarbeid er vektlagt i barnehagens rammeplan, der det blant annet står at barnehagen skal ...
    • Musikk i barns perspektiv 

      Valsø, Markus (Bachelor thesis, 2022)
      I denne bacheloroppgaven vil jeg foreta meg temaet musikk og hva barns tanker er om musikk i barnehagen. Bakgrunnen for at jeg har valgt dette temaet er fordi musikk er noe jeg selv som barn var opptatt av, og som satte ...
    • Musikk i flerkulturelle perspektiver 

      Orby, Henriette (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan kan musikk bidra til et inkluderende fellesskap i barnehagens kulturelle mangfold?
    • Musikk og følelser 

      Brevik, Mia Charlotte (Bachelor thesis, 2023)
      Da jeg skulle velge problemstilling, var jeg innom mange forskjellige som kunne støtte temaet jeg hadde sett for meg. Jeg hadde vanskeligheter med å avgrense temaet mitt til en konkret problemstilling fordi det var så ...
    • Musikk og inkludering 

      Skuland, Marte Stenberg (Bachelor thesis, 2022)
      Noe jeg har forstått er at når man skal skrive en bacheloroppgave kommer problemstillingen til å være i stadig endring. Dette er fordi når man for hentet inn data, får man kanskje noen funn som man selv ikke har tenkt på ...
    • Musikk og inkludering av barn som har norsk som andrespråk 

      Longva, Marie (Bachelor thesis, 2023)
      Da jeg skulle finne ut av hva jeg ønsket å skrive bacheloroppgave om, var det erfaringen fra praksisperioden i utlandet som gjorde at valget mitt falt på temaet musikk og inkludering av barn som har norsk som andrespråk. ...
    • Musikk og inkludering i barnehagen 

      Brekstad, Therese Skogli (Bachelor thesis, 2023)
      Musikk er noe de fleste, om ikke alle, bruker hver dag og har god kjennskap til. Musikk kan være med på å uttrykke følelser, skape bevegelse, fremkalle minner og opplevelser (Sæther, 2019, s. 9). Slik jeg ser det, bringer ...
    • Musikk og medvirkning 

      de Boer, Lisa Naomi (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan arbeide med musikk i barnehagen – med fokus på barns medvirkning?
    • Musikk og relasjon-barn og voksen i samspill 

      Kjellevik, Nicolay Langaard (Bachelor thesis, 2023)
      Hvordan bruker egentlig personalet musikken i relasjon med barn og i sosiale samspill? Hva innebærer dette for pedagogen? Dette er bare noen av spørsmålene jeg ønsker å undersøke i denne oppgaven. «Motivere barna til å ...
    • Musikk og relasjonsbygging 

      Fredriksen, Kristina Wangsvik (Bachelor thesis, 2022)
      Jeg har en grunnleggende interesse overfor musikk, og ønsker å bringe denne videre ut i min yrkesutøvelse i barnehagen. Jeg kommer til å møte ansatte i barnehagen som er skeptisk til musikk, og da ønsker jeg å vite hvordan ...
    • Musikk og samspill i barnehagen 

      Andreassen, Heidi Kristine (Bachelor thesis, 2022)
      Ifølge rammeplanen (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.50) kan «opplevelser med kunst og kultur i barnehagen legge grunnlag for tilhørighet […]». Rammeplanen sier også at «barnehagen skal motivere barna til å uttrykke seg ...