Blar i DMMH Brage på tittel
Viser treff 560-579 av 1267
-
Hvordan kan man legge til rette for romslige interaksjonsmønstre mellom voksne og barn under prosjektarbeid i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan man legge til rette for romslige interaksjonsmønstre mellom voksne og barn under prosjektarbeid i barnehagen? -
Hvordan kan multimodal tekst, laget av femåringer, si noe om deres matematiske tenkning?
(Bachelor thesis, 2022)Sett i lys av min interesse om å forske mer på matematisk tenkning gjennom å se på multimodal tekst hos femåringene, har jeg kommet frem til problemstillingen som er som følger: «Hvordan kan multimodal tekst, laget av ... -
Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for, - og ivareta barns uttrykk i planlagte aktiviteter med materialer i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for, og ivareta barns uttrykk i planlagte kunstfaglige aktiviteter med materialer i barnehagen? -
Hvordan kan pedagogisk leder fremme barns medvirkning, under måltider?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder fremme barns medvirkning, under måltider? -
Hvordan kommer realfag frem under barns tegneprosess?
(Bachelor thesis, 2022)Problemstillingen jeg har kommet frem til er følgende: «Hvordan kommer realfag frem under barns tegneprosess?» I min problemstilling kommer jeg til å se på hvordan vi finner matematikk og natmil under barns skapende ... -
Hvordan kunnskap har barnehagelærerstudenter om white privilege: hvilke konsekvenser det har for samarbeid med mangfold i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven vil ta for seg begrepet white privilege, og hvordan dette begrepet er etablert i barnehagelærerutdanningen. Det vil bli sett på hvordan kunnskapen om dette begrepet er hos en gruppe barnehagelærerstudenter, ... -
Hvordan legge til rette for god litteraturformidling i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan legge til rette for god litteraturformidling i barnehagen? Hvordan møte barns behov? Hvilke bøker skal vi tilby barna? -
Hvordan leker toåringen i utemiljøet om vinteren
(Bachelor thesis, 2024)I rammeplanen for barnehagen (2017, s. 21) står det at ansatte skal «være bevisst på og vurdere egen rolle og deltakelse i barnas lek». Dette legger derfor grunnlag for min utarbeiding av problemstillingen: Hvordan ... -
Hvordan møter barnehageansatte de spenningssøkende barna?
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan møter barnehageansatte de spenningssøkende barna? -
Hvordan møter barnehagen barnas ulike behov for risikofylt lek?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan møter barnehagen barnas ulike behov for risikofylt lek? -
Hvordan opplever barn som mottar spesialpedagogisk hjelp trivsel i barnehagen?
(Master thesis, 2024)I denne studien har jeg søkt etter kunnskap hvordan opplever barn som mottar spesialpedagogisk hjelp trives i barnehage. Det er videre formulert tre forskningsspørsmål som skal hjelpe meg å avgrense oppgaven og bidra til ... -
Hvordan opplever pedagogiske ledere kjønnede forventninger til egen ledelse? Master
(Master thesis, 2024)Barnehagen utgjør en kritisk arena for barns tidlige utvikling, deres forståelse av samfunnet og deres opplevelse av kjønn. I denne sammenhengen spiller pedagogiske ledere en avgjørende rolle i å forme barnehagens praksis, ... -
Hvordan oppleves det å jobbe som spesialpedagog ansatt i barnehagen uten kun å være knyttet direkte til enkeltvedtak ?
(Master thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan oppleves det å jobbe som spesialpedagog ansatt i barnehagen uten kun å være knyttet direkte til enkeltvedtak? -
Hvordan påvirker styring av barnehagesektoren styrers ledelse i barnehagen? En undersøkelse om styrers erfaringer med og opplevelser av styring av barnehagesektoren og hvordan det kan påvirke styrers ledelse i barnehagen
(Master thesis, 2018)Tittel: Hvordan påvirker styring av barnehagesektoren styrers ledelse i barnehagen? Oppgavens tema: En undersøkelse om styrers erfaringer med og opplevelse av styring av barnehagesektoren og hvordan det påvirker styrers ... -
Hvordan reflekterer styrere over muligheter og utfordringer i arbeidet med ASK (alternativ og supplerende kommunikasjon) i egen barnehage?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven tar sikte på å utforske hvordan barnehagestyreren reflekterer over muligheter og utfordringer som finnes i arbeidet med ASK i egen barnehage. Temaer som studien vil komme inn på er styrerens lederskap, ... -
Hvordan undrer fireåringene seg over naturfenomener?
(Bachelor thesis, 2021)I følge Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver (Kunnskapsdepartementet, 2018, s. 39) skal barna få utfolde skaperglede, undring og utforskning, de skal ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Jeg ønsker i denne ... -
Hvorfor velger foreldre med ikke-norsk bakgrunn å sende barna sine i en barnehage med utvidet kristen formålsparagraf?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvorfor velger foreldre med ikke-norsk bakgrunn å sende barna sine i en barnehage med utvidet kristen formålsparagraf? -
Hybridity and Leadership In Norwegian Early Childhood Education and Care Organizations
(Peer reviewed; Journal article, 2024) -
Hører du meg?
(Master thesis, 2022)Spesialpedagoger spiller en sentral rolle i hvordan det kan legges til rette for at skoleelever med autismespekterforstyrrelser (ASF) skal få uttrykke seg gjennom alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) i sin ...