• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 277-296 av 810

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Oppsummeringsrapport 

      Sivertsen, Håkon; Ljunggren, Elin Birgitte; Lorentzen, Ranveig Sofie; Janninger, Linda (Research report, 2021)
      Strategien Kompetanse for fremtidens barnehage er et sentralt virkemiddel for å støtte implementering av rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, og har et mål om å sikre barn et barnehagetilbud av høy kvalitet. ...
    • Før, under og etter: En konsert med barns medvirkning i fokus 

      Flikkeid, David Andre (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan skape en god konsert med fokus på barns medvirkning?
    • Førskolelærerens foreldresamarbeid med tidligere rusavhengige 

      Olsen, Mari Schanke (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagen med foreldresamarbeidet når de har foreldre på sin småbarnsavdeling som er tidligere rusavhengige?
    • Førskulelæraren – ein ressurs i skulen? 

      Rygg, Birgitte (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Korleis kan førskulelæraren vere ein ressurs i forhold til dei yngste barna i skulen?
    • Førstegangsledelse : fra student til pedagogisk leder 

      Møkkelgård, Solveig Irene (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan en nyutdannet barnehagelærer som går rett inn som pedagogisk leder utvikle sin yrkesidentitet og lederrolle?
    • Førstegangsledelse i barnehagen : utfordringer i rollen som ny pedagogisk leder 

      Martinsen, Louise Brænden (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan opplever nyutdannede pedagogiske ledere første året i barnehagen?
    • Gender matters: male and female ECEC practitioners’ perceptions and practices regarding children's rough-and-tumble play (R&T) 

      Storli, Rune; Sandseter, Ellen Beate Hansen (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aim of this study was to explore Norwegian early childhood education and care (ECEC) practitioners’ perceptions and practices regarding children’s indoor and outdoor rough-and-tumble play (R&T) from a gender perspective. ...
    • Genetic Rescue of the Highly Inbred Norwegian Lundehund 

      Melis, Claudia; Pertoldi, Cino; Ludington, William Basil; Beuchat, Carol; Qvigstad, Gunnar; Stronen, Astrid Vik (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Augmenting the genetic diversity of small, inbred populations by the introduction of new individuals is often termed “genetic rescue“. An example is the Norwegian Lundehund, a small spitz dog with inbreeding-related health ...
    • Gitar som medium for barns estetiske uttrykk 

      Haugen, Trond Haugen (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan kan gitaren være et medium for barns estetiske uttrykk?
    • Gjenbruksmaterialer i kreative prosesser 

      Pettersen, Tina Josefine (Bachelor thesis, 2021)
      Bærekraft og miljø er veldig interessante og ikke minst viktige tema, og for meg hører dette sammen med gjenbruk. Jeg ønsker å finne ut av hvordan barnehagene jobber med dette, og jeg tenker at disse temaene må nevnes når ...
    • Gjenbruksmaterialer som en ressurs i barnehagen 

      Ulvund, Ingrid (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan en bruke gjenbruksmaterialer som en kreativ ressurs i barnehagen?
    • Gjenbruksmaterialer som kreativ ressurs 

      Vikås, Marina Synnøve Teistklub (Bachelor thesis, 2021)
      I løpet av mine tre år ved Dronning Mauds Minne Høgskole, har jeg hatt praksis i tre ulike barnehager. I to av de tre barnehagene jeg har hatt praksis i, har det vært særlig fokus på bærekraft og gjenbruk. Begge disse ...
    • Gode møter som nøkkel til barns vennskap på tvers av språk : om å danne relasjoner til sine jevnaldrende på tross av manglende fellesspråk : en nærstudie av ett flerspråklig barns første år i barnehage 

      Bergby, Maren Flack (Bachelor thesis, 2016)
      Problemstilling: Hvilke konsekvenser kan manglende fellesspråk få for barns lek og samhandling i barnehagen?
    • Guided play: From instruction to creativity when constructing automata 

      Bidarra, Graça; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Alferes, Valentim; Silva, Isabel; Barreira, Carlos; Santos, A.; Almeida, Jorge; Machado, I; Conceição, A.; Bartolleti, Corinna; Ferrini, Francesca; Josephson, Joel; Kostova, Nelly (Journal article, 2020)
      Play is a very important activity for children development and there are evidences that it can be an added value when used for educational purposes. Research about how to integrate play in education points to the importance ...
    • Gutten og pappesken. Barns bruk av rom i Svein Nyhus' bildebok Verden har ingen hjørner 

      Krogstad, Atle (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Svein Nyhus er en av de mest sentrale bildebokkunstnerne i Norge gjennom de siste tjue årene, og har laget en rekke kritikerroste bildebøker sammen med Gro Dahle. De vant Brageprisen for beste barnebok i 2002, for bildeboka ...
    • Gutter som slutter. En intern kartlegging av frafall blant mannlige (og kvinnelige) studenter ved DMMH. 

      Emilsen, Kari; Lysklett, Olav B.; Nordli, Arnt (DMMHs rapportserie;2020:1, Rapport, 2020)
      Tall viser at DMMH har rund 20% prosent menn som førsteprioritetssøkere, noe som betyr at menn er en marginalisert gruppe i utdanningen. Målet med undersøkelsen var å finne ut om det var større frafall blant mannlige enn ...
    • "Har æ nå valg da?" : hvordan inspirere personalet til kreativ bruk av digitale verktøy i musikkleg? 

      Langfjæran, Joakim (Bachelor thesis, 2016)
      Problemstilling: hvordan kan man inspirere personalet i barnehagen til kreativ bruk av digitale verktøy i musikklek?
    • Harassment in ECEC institutions: 4- to 6-year-old children’s experiences 

      Seland, Monica; Moe, Børge; Hansen Sandseter, Ellen Beate (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      There are limited studies involving preschool children and phenomena such as harassment, bullying, exclusion and rejection. This study explores the relations between 4- to 6-year-old children’s experiences of being frequently ...
    • Health professionals’ experiences with the implementation of a digital medication dispenser in home care services – a qualitative study. 

      Kleiven, Hanne H.; Ljunggren, Birgitte; Solbjør, Marit (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Background: Implementing digital technology in home care services challenges care arrangements built on faceto-face encounters. Digital welfare technology has been suggested as a solution to increasing demands on health ...
    • «Hei! Hvorfor sa du capsen min var skitten!?» 

      With, Gabriel Konupek (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Bruk av dramatisk lek med barn for å tolke og løse en konfliktsituasjon

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit