Blar i DMMH Brage på tittel
Viser treff 1211-1220 av 1220
-
Å skremme eller ikke skremme. En dokumentanalyse om skumle fortellinger og fryktkompetanse
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan skumle fortellinger bidra til å gi barn fryktkompetanse? -
Å snakke med barn om vanskelige tema
(Bachelor thesis, 2022)Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å belyse et tema jeg mener det ikke blir snakket nok om i norske barnehager. Det er et omfattende tema jeg føler burde få betydelig plass i barnehagens praksis. Jeg håper dette bachelorprosjektet ... -
Å synge eller ikke synge. Om hva som skal til for at barnehagelærere og andre ansatte i barnehagen vil synge
(MusPed:Research;6, Chapter; Peer reviewed, 2023)Through many years as music teachers at ECEC education we have experienced that students and ECEC institution staff feel uncomfortable singing when fellow students are listening. In this research project we have examined ... -
Å være mor og asylsøker
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke elementer i asylsøkerprosessen trekker asylmødre frem som de viktigste og hvorfor bør barnehagepersonell ha kjennskap til disse? -
Årsplaner i et mangfoldsperspektiv: Problemstilling: Hvordan kommer planlegging med flerkulturelt mangfold frem i årsplaner sett i lys av Rammeplan for barnehagen. Innhold og oppgaver?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kommer planlegging med flerkulturelt mangfold frem i årsplan i lys av Rammeplanen for barnehagen. Innhold og oppgaver? -
Æ blir sett, æ blir hørt
(Bachelor thesis, 2023)Det har de siste årene skjedd flere store endringer i norske barnehager. Barnehager har gått fra å være et omsorgstilbud til å gå i retning av å være en læringsarena for barn. Omsorg står enda helt sentralt i barnehagen, ... -
Æ høre nå på sjøen, fyrtårnet må få lys!: Hvordan kan et rom iscenesatt med en overhead inspirere barns lek?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan et rom iscenesatt med en overhead inspirere barns lek? -
«Æ lure på koffor natta går so fort?» : en studie i barns undringsuttrykk
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kommer barns undring til uttrykk i en barnehage med kulturelt mangfold -
«Æ vart sint!» : en kvalitativt studie om sinne og emosjonsregulering
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilken bevissthet har barn om sinne, og hvordan opplever barn å bli møtt med denne følelsen? -
Økologiske perspektiver i scenekunst for barn
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Dette vitenskapelige essayet diskuterer økologiske perspektiver i scenekunst for barn, og forholdet mellom kunst, mennesker, dyr og våre fysiske omgivelser i lys av ideer om posthumanisme, sympoiesis og kunstnerisk forskning. ...