Show simple item record

dc.contributor.authorLykke, Vilde Årøen
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T13:20:36Z
dc.date.available2023-10-12T13:20:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096168
dc.description.abstractDet har de siste årene skjedd flere store endringer i norske barnehager. Barnehager har gått fra å være et omsorgstilbud til å gå i retning av å være en læringsarena for barn. Omsorg står enda helt sentralt i barnehagen, samtidig som læring, danning og demokrati stadig får en større plass (Jansen, 2016, s. 23). Sammen med praksislærer reflekterte jeg mye over det å være på tur med de yngste barna. Praksislærer og personalet opplevde at det kunne være krevende å skape gode turer for barna i alderen 1-2 år. Gjennom bacheloroppgaven ønsket jeg derfor å undersøke tur med de yngste barna nærmere. I dialog med veiledere kom jeg frem til at jeg ønsket å undersøke hvilke erfaringer pedagogene i barnehagen har med å gi de yngste barna medvirkning på tur. Videre kom vi frem til at jeg skulle legge vekt på barna i alderen 1-2 år. I denne alderen er både motorikk og språk enda under tidlig utvikling, noe som vil påvirke arbeidet med både tur og medvirkning. Sammen med mine veiledere kom jeg frem til problemstillingen: Hvilke erfaringer har pedagogen med å ivareta toddlernes medvirkning på tur?en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÆ blir sett, æ blir hørten_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Lykke, V.Å.en_US
dc.source.pagenumber40.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal