dc.contributor.author | Høgset, Anett | |
dc.date.accessioned | 2022-10-10T10:48:38Z | |
dc.date.available | 2022-10-10T10:48:38Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3025065 | |
dc.description.abstract | Temaet for denne oppgaven er kultur og tilhørighet. Jeg fant tidlig ut at jeg var interessert i å skrive om kultur, og hjemmet og barnehagen som barnets livsverden og jeg brukte deretter mye tid på å finne ut hvordan jeg ville vinkle problemstillingen min for å kunne skrive om, og finne ut av det jeg ville. Jeg var interessert i å finne ut hva barnehagepersonalet kan gjøre, og jeg var interessert i å finne ut om de ser på mangfoldet som en ressurs, og om de var opptatte av å skape et flerkulturelt miljø. Jeg har i løpet av en av mine praksisperioder kommet inn på det med interessekonflikter når det kommer til ulike verdier og interesser fra foreldrenes side som ikke nødvendigvis er de samme som i barnehagen. Dette tror jeg også har påvirket interessen min for å finne ut mer om hva barnehagepersonalet burde ha i baktankene i slike situasjoner, hvordan det påvirker foreldresamarbeid og barnets opplevelse av å høre til.
Jeg har derfor kommet frem til problemstillingen
«Hvilke muligheter har barnehagepersonalet for å styrke barns tilhørighet til både norsk kultur og barnets hjemmekultur, og hvorfor er det viktig?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Å skape et fellesskap gjennom felles referanserammer | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke muligheter har barnehagepersonalet for å styrke barns tilhørighet til både norsk kultur og barnets hjemmekultur, og hvorfor er det viktig? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Anett Høgset | en_US |