dc.contributor.author | Saksvik, Cornelia | |
dc.date.accessioned | 2021-11-16T13:40:47Z | |
dc.date.available | 2021-11-16T13:40:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2829896 | |
dc.description.abstract | Samfunnet vårt blir beriket med flyktninger hvert år som skal bli en del av det norske samfunnet, derfor er det viktig at barnehagepersonalet har kunnskap om hvordan vi kan inkludere dem i barnehagen på en best mulig måte. Ulike tilrettelegginger må til og som barnehagelærer må man nok ut av komfortsonen sin i møte med nye kulturer og nye språk.
Jeg ønsket å få kunnskap om hvordan barnehagen møter foreldre og barn med fluktbakgrunn og hvordan det blir tilrettelagt ved ankomst og når barnet er i barnehagen.
Min problemstilling ble derfor: «Hvordan tilrettelegge for familier med flyktning bakgrunn i barnehagen» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Familier med fluktbakgrunn i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan tilrettelegge for familier med fluktbakgrunn i barnehagen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Cornelia Saksvik | en_US |