Show simple item record

dc.contributor.authorHolden, Karianne
dc.date.accessioned2021-10-25T09:04:32Z
dc.date.available2021-10-25T09:04:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2825233
dc.description.abstractRammeplanen sier «Alle barn skal få god språkstimulering gjennom barnehagehverdagen, og alle barn skal få delta i aktiviteter som fremmer kommunikasjon og en helhetlig språkutvikling» (2017, s.19). Dette gir tydelige føringer til hva som skal gjøres og hvordan de i barnehagen skal arbeide for å ivareta retningslinjene i rammeplanen. Høigård sier at alle barn har rett på en god språkutvikling. Det å lære seg språk er det viktigste som skjer i barnets liv. Man kommer inn i et fellesskap, og får skapt seg en tilhørighet og identitet med å lære seg språk (Høigård, 2013, s.17). Men hvordan blir de tause barnas språkutvikling støttet i barnehagen? Rammeplanen sier «Barnehagen skal anerkjenne og verdsette barnas ulike kommunikasjonsuttrykk og språk, herunder tegnspråk» (2017, s.19). Med utgangspunkt for denne interessen kom jeg frem til denne problemstillingen for bacheloroppgaven min: «Hvilke forhold anser en spesialpedagog og en pedagogisk leder som vesentlig for å støtte språkutviklingen hos tause barn?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSpråkutvikling hos tause barnen_US
dc.title.alternativeHvilke forhold anser en spesialpedagog og en pedagogisk leder som vesentlig for å støtte språkutvikling hos tause barn?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderKarianne Holdenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal