dc.contributor.advisor | Stordal, Gjertrud | |
dc.contributor.advisor | Nordnes, Hege | |
dc.contributor.author | Wagle, Oda Sophie | |
dc.date.accessioned | 2021-10-04T12:33:22Z | |
dc.date.available | 2021-10-04T12:33:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2787503 | |
dc.description.abstract | Barnepsykologen Magne Raundalen (2017) hevder at barn trenger to ting; kjærlighet og orden på livet. Å komme til et nytt land der en ikke kjenner språket, kulturen, menneskene og normene kan for mange oppleves som et kaos. I Norge må alle kommuner være forberedt på å ta imot nyankomne barn og familier. Mange av disse barna vil starte i barnehage, ofte i en innføringsbarnehage (Tveitereid, Vestad, Sævik & Fandrem, 2017, s. 3). Barnehagen må derfor fremstå som flyktningkompetent og gjøre barnehagen tydelig som den viktige samfunnsaktøren den er. Det kreves kunnskap og profesjonalitet i hvordan inkludere nyankomne barn og deres foreldre i en innføringsbarnehage, og denne kunnskapen ønsker jeg å gå dypere inn på. Personlig synes jeg at dette temaet har blitt for lite belyst på barnehagelærerstudiet.
Derfor mener jeg at det er svært aktuelt å ta opp og sette fokus på denne problemstillingen: Hvilke faktorer bidrar til inkludering av nyankomne barn og deres foreldre i innføringsbarnehager? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Inkludering av nyankomne barn og deres foreldre | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke faktorer bidrar til inkludering av nyankomne barn og deres foreldre i innføringsbarnehager? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Oda Sophie Wagle | en_US |