Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNagel, Lisa
dc.contributor.authorHovik, Lise
dc.contributor.editorHovik, Lise
dc.contributor.editorNagel, Lisa
dc.date.accessioned2018-04-11T12:56:19Z
dc.date.available2018-04-11T12:56:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788245020946
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493686
dc.description.abstractProsjektet SceSam - interaktive dramaturgier i scenekunst for barn ble utviklet på bakgrunn av behovet for kunnskap og mangelen på utdanning i feltet kunst for barn. Med SceSam ønsket vi å legge til rette for å bidra konstruktivt til kunnskapsutviklingen i scenekunstfeltet for barn, både i form av forestillinger for barn, forskning og formidling. Prosjektet var rettet mot kunstnere, pedagoger, kunstformidlere, forskere, produsenter, studenter og andre aktører i feltet [...] I dette kapitlet diskuteres SceSam-prosjektet derfor i lys av både kulturpolitiske, kunstfaglige og forskningsmetodiske perspektiver. Hensikten er å vise hvordan prosjektet kan forstås som et svar på ulike behov i feltet scenekunst for barn og unge, og som et forsøk på å løse noen konkrete utfordringer knyttet til forholdet mellom teori og praksis. Først ser vi nærmere på bakgrunnen, og hvordan et generelt behov for forskning danner utgangspunktet for SceSam. Deretter diskuteres prosjektets tverrfaglige profil og valget av interaktive dramaturgier som tematisk fokus. SceSam-prosjektet plasseres innenfor et samtidig estetisk, kunstfaglig og barnekulturfaglig teorifelt. I den siste delen gir vi en analyserende drøfting av prosjektets forestillinger i lys av SceSams arbeidsmodell.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlagetnb_NO
dc.relation.ispartofDeltakelse og interaktivitet i scenekunst for barnnb_NO
dc.titleSCESAM : et kunstnerisk forskningsprosjekt om interaktive dramaturgier i scenekunst for barnnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.source.pagenumber31-54nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel