Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGunnestad, Arve
dc.contributor.editorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.editorMørland, Bodil
dc.date.accessioned2018-04-11T10:56:13Z
dc.date.available2018-04-11T10:56:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788205495968
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493620
dc.description.abstractI dette kapitlet tar jeg opp resiliens som en tilnærmingsmåte med tanke på tidlig innsats for barn med spesielle behov med bakgrunn i et tverrkulturelt prosjekt. Jeg vil se hva som kan være utfordringer for en god utvikling hos barn, og hva som er ressurser og som styrker en positiv utvikling. På denne bakgrunnen presenterer jeg en modell for å forstå prosessene i resiliens. Jeg vil særlig drøfte resiliens ut fra et forebyggingsperspektiv og som et hjelpetiltak for barn med emosjonelle og sosiale vansker. Mot slutten belyser jeg sammenhengen mellom post-traumatisk vekst og resiliens, og dernest drøftes resiliens i et livsløpsperspektiv: resiliens i foreldregruppa og personalgruppa.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal Akademisknb_NO
dc.relation.ispartofTidlig innsats i tidlig barndomnb_NO
dc.titleResiliens : tidlig innsats for å bygge motstandskraft og mestringsevne hos barn i risikonb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber48-72nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel