Now showing items 676-695 of 820

    • Sirkus i barnehagen 

      Moxness, Linn Elisabeth (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan kan sirkus ivareta toddlerens kroppslige væremåte?
    • «Sitt på gulvet med meg» : om betydningen for to-åringens lek at barnehagepersonalet sitter på gulvet 

      Lillebostad, Marianne (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvilken betydning kan det ha for to-åringens lek at barnehagepersonalet sitter på gulvet?
    • «Sjer du mæ?» 

      Berg, Birgitte (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan ivaretas «barns beste» i et tverrfaglig samarbeid mellom barnehage, barnevern og helsestasjon?
    • "Ska vi les en bok": En obersvasjonsstudie en planlagt bildebokformidling i barnehagen 

      Sponås, Marianne Løseth (Bachelor thesis, 2020)
      I løpet av mine snart tre år som student på DMHM har jeg gjennom praksis og teori erfart og reflektert og dermed fått nye synspunkt på barnehagelærer som yrke. Jeg har funnet ut hva det vil si for meg å være en trygg og ...
    • Skal vi undre sammen? 

      Rogne, Eira (Bachelor thesis, 2023)
      I rammeplanen beskrives undring som en arbeidsmetode som skal ligge til grunn for arbeidet i barnehagen. Som kommende profesjonsutøver kjenner jeg på dette ansvaret, og i utarbeidelsen av oppgaven stilte jeg meg selv ...
    • Skiglede i barnehagen 

      Tjetland, Renate Bergset (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med studien om skiglede i barnehagen er å se på hvilke faktorer som bidrar til barns glede på ski i barnehagen. For å begrense oppgaven har jeg valgt å fokusere på de eldste barna og har tatt for meg 5-åringers ...
    • Små barns kroppslighet 

      Sandmark, Nina (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan kan små barns kroppslighet bli ivaretatt og utfordret på en småbarnsbase?
    • Små barns uteopplevelser 

      Haugen, Marit Elisabeth Storø (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hva kreves for at de minste i barnehagen skal få positive uteopplevelser?
    • Små barns vennskap 

      Walker, Janne (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Kan de yngste barna danne vennskap i barnehagen?
    • Småbarn i utemiljøet: 2-åringens trivsel i utemiljøet om vinteren 

      Skavhaug, Hanne Stensrud (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvilke faktorer i barnehagens fysiske utemiljø virker inn på 2-åringens trivsel om vinteren?
    • Småbarns undring 

      Hjellbakk, Marlen Øen (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Korleis blir småbarns undring møtt av dei vaksne i barnehagen?
    • Smittevern og foreldresamarbeid 

      Kirkefjord, Kaja Suniva (Bachelor thesis, 2021)
      Mitt temavalg kom tidlig, og var preget av hva samfunnet gikk gjennom da koronapandemien brøt ut og da spesielt i tiden etter nedstengingen den 12.mars 2020. Pandemien førte til at regjerningen måtte lage mange retningslinjer ...
    • Social sustainability: Early childhood educators’ perspectives in creating a socially sustainable environment 

      Kontoh, Whitney Obour (Bachelor thesis, 2023)
      This bachelor thesis discusses kindergarten as an arena for social sustainability. This thesis focuses on the educators' roles in exposing children to the social factors within sustainable development. Since I have chosen ...
    • Sosial kompetanse i pensumlitteraturen 

      Landvik, Petter Roen (Bachelor thesis, 2021)
      Problemstillingen for denne bacheloroppgaven er som følger «Hvordan blir begrepet sosial kompetanse belyst i pensumlitteraturen ved kunnskapsområde Barns, utvikling, lek og læring?». Denne problemstillingen tar ...
    • Sosial kompetanse og aldershomogen organisering 

      Schjetne, Kine (Bachelor thesis, 2021)
      Vi ser stadig en økning i ett-åringer som begynner i barnehagen. Fra 2019 til 2020 økte antall ett-åringer i norske barnehager med 1,8 prosentpoeng (Statistisk Sentralbyrå, 2021). De minste barna i barnehagen har ulike ...
    • Spenningsfeltet mellom individ og fellesskap: Hvordan går personalet fram i arbeidet med å se barnet som et individ og å se barnet som en del av fellesskapet? 

      Klevjer, Kristine (Bachelor thesis, 2020)
      Hvert år siden 2005 har barnehagene begynt å markere barnehagedagen. Formålet er å synliggjøre arbeidet som blir gjort, og innholdet som er i dagens barnehager. I år var fokuset på tilhørighet med slagordet «Ulike sammen». ...
    • Spesialpedagogen sitt fokus på bruken av det fysiske miljøet 

      Øvrevoll-Åsheim, Åshild (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Spesialpedagogen sitt fokus på bruken av det fysiske mlijøet
    • Spesialpedagogens bruk av digitale verktøy 

      Moen, Sindre Løkken (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan bruker spesialpedagoger digitale verktøy?
    • Spikking i barnehagen: Hvem, hva og hvorfor ? 

      Berdal, Malin Asklund Berdal (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Spikking i barnehagen, hvem, hva og hvorfor
    • Språklæring i uterommet 

      Båtvik, Stine Strand (Bachelor thesis, 2021)
      Rammeplanen legger frem at personalet i barnehagen skal legge til rette for at alle barn involveres i samspill og samtaler (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.19), og sørge for å skape et variert språkmiljø der barna får ...