• Barnehagestyreres opplevelser av forholdet til skolen i spørsmål om barns læring 

      Moen, Kari Hoås (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Artikkelen retter søkelys på i hvilken grad styrere i kommunale og private barnehager opplever uenighet med skolen i spørsmål om barns læring i barnehagen og eventuelt hva slik uenighet kan handle om. Videre ser den på i ...
    • Leadership for Developing Consensus of Perspectives on Children's Learning in Early Childhood Centers 

      Moen, Kari Hoås (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      During the last few years, the staff in Norwegian Early Childhood Centers (ECCs) have been exposed to increased pressures for improving children’s learning. This increased demand requires increasing consciousness among ...
    • Ledelse og læring i barnehagen 

      Skjæveland, Yngve; Granrusten, Per Tore; Moen, Kari Hoås; Lillemyr, Ole Fredrik (Peer reviewed; Journal article, 2017)
      Artikkelen diskuterer det teoretiske grunnlaget for å relatere begrepene ledelse og læring til hverandre i en barnehagesammenheng, og presenterer noen sentrale funn fra forskningsprosjektet Ledelse for læring – utfordringer ...
    • Teaching Cultural Heritage In Culturally Diverse Early Childhood Centres In Norway 

      Skjæveland, Yngve; Buaas, Ellen Holst; Moen, Kari Hoås (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This article discusses teaching cultural heritage in culturally diverse Early Childhood Centres (ECCs) in Norway. What type of cultural heritage should be conveyed in an ECC with cultural diversity, and in what ways can ...