Blar i DMMH Brage på emneord "Barn"
Viser treff 1-20 av 28
-
Alvorlig sykdom i barnehage og skole. Ivaretakelse av den pårørende barnegruppa
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan man som barnehagelærer eller kontaktlærer arbeide med en barnegruppe dersom et av barna blir alvorlig syk, og blir borte fra gruppa over en lengre periode? -
Barn skaper animasjon
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan digitale verktøy brukes i barns skapende prosess? -
Barn, kjønn og lek
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan vi se kjønnsforskjeller i barns lek i barnehagen? -
Barnehagen, ein arena for leik – også for minoritetsspråklege barn : ein kvalitativ forskningsstudie av korleis det i to ulike barnehagegrupper vert arbeidd med minoritetsspråklege barn si deltaking i det leikande fellesskapet.
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis kan barnehagar legge til rette for minoritetsspråklege barns deltaking i leik? -
Barns fysiske form og KMI
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Er det forskjeller mellom barn med lav og høy kroppsmasseindeks når det gjelder fysisk form? -
Barns medvirkning i dramapedagogisk arbeid
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legge til rette for at barns uttrykk både verbalt og kroppslig ivaretas i dramapedagogisk arbeid med barnehagebarn? -
De yngste barna, barnehagens rom og lekemateriell
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er innredningen tilrettelagt de yngste barnas lek og samspill -
«Det viktigste av alt er å se barnet» : en kvalitativ studie om psykisk helse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan man arbeide i barnehagen for å gi barna en god psykisk utvikling? Med spesielt fokus på anerkjennelse av mangfold -
Forebyggende arbeid i barnehagen mot overgrep mot barn, ved hjelp av digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan bruken av digitale verktøy være en del av et forebyggende arbeid av seksuelle overgrep mot barn? -
Fotodokumentasjon og barnet som subjekt
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalet ivareta synet på barnet som subjekt, ved fotodokumentasjon i barnehagen? -
«Hei! Hvorfor sa du capsen min var skitten!?»
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Bruk av dramatisk lek med barn for å tolke og løse en konfliktsituasjon -
Hvordan kan barnetegningen og personalets rolle være en ressurs for barns bearbeiding av sorg?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan barnetegningen og personalets rolle være en ressurs for barns bearbeiding av sorg? -
Hvordan kan pedagogisk leder fremme barns medvirkning, under måltider?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder fremme barns medvirkning, under måltider? -
Illustratør i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan jeg som illustratør involvere barna i utformingen av en bildeserie? -
Kosthold i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: På hvilke måter tilrettelegger Idrettsbarnehager AS for et sunt og variert kosthold for barn? -
Møte med barn i sorg og krise
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobber personalet i to barnehager i Namsos kommune med barn som opplever sorg og krise? -
På hvilken måte opplever barn risiko i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: På hvilken måte opplever barn risiko i barnehagen? -
Personalets rolle i uteleken
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke tanker har personalet om deres rolle, når det gjelder barns motivasjon i uteleken? -
Relasjoner mellom voksne og de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan blir behovene til de yngste barna på ei 0-6års avdeling møtt ut fra trygghetsirkelen når de er sammen med de eldre barna, i forhold til når de er alene? -
Risikofylt lek : en gevinst for livet
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva er personalets oppfatning av risikofylt lek og dens betydning for barn?